O1. Realizarea lucrărilor de întreținere, modernizare și dezvoltare a celor 5 baze de practică A1. Lucrările de întreținere, modernizare și dezvoltare pentru cele 5 baze de practică ale universității s-au efectuat în perioada august-octombrie. S-a efectuat analiza situației de moment și s-au identificat lucrările de întreținere, modernizare și dezvoltare necesare asigurării unei formări practice de calitate superioară, întocmindu-se un caiet de sarcini. A2. Pentru fiecare bază de practică s-au efectuat lucrări de întreținere/modernizare și dotare cu echipament și tehnologie digitală pentru transmiterea live a activităților practice demonstrative și pentru înregistrarea, analiza, prelucrarea și elaborarea materialelor didactice aplicative în format digital. Fiecare pachet de echipamente conține: sistem de transmitere live prin 6 camere 4k, desktop, monitor, vizualizator – cameră de documente, tabletă grafică interactivă, cameră video portabilă, videoproiector 3D, ecran de proiecție 3D, ochelari activi 3D, stativ pentru cameră video, lămpi led, microfoane lavalieră, etc. A3. Lucrările de modernizare a bazelor de practică au fost permanent monitorizate, fapt ce a contribuit la asigurarea bunului ritm de desfășurare a activităților. O2. Realizarea a 5 pachete de materiale didactice cu activități practice demonstrative specifice domeniului de formare a studenților. A4. Cei 5 experți materiale didactice au utilizat echipamentele achiziționate și au selectat conținuturi relevante pentru domeniul de formare al studenților. S-au realizat 5 pachete de materiale didactice în format digital adaptate formării online, hibrid și față în față. Fiecare pachet conține tutoriale video, materiale demo, proiecte de activități, fișe de lucru, etc. A5. Pachetele de materiale didactice s-au distribuit la 150 studenți ce au dificultăți în accesarea infrastructurii informatice, pe suport electronic (sticku-ri de memorie), astfel încât să poată fi asigurat accesul la aceste resurse. A6. Pentru prezentarea bazelor modernizate și noile resurse s-au organizat în luna noiembrie 5 seminare, la care au participat un total de 352 studenți, și în care s-a urmărit familiarizarea cu noile echipamente și cu potențialul de utilizare a aparaturii în activitățile practice. O3 Utilizarea resurselor din bazele modernizate de către 150 studenți în vederea realizării de tematici experimentale moderne pentru lucrările de finalizare a studiilor universitare. A7. Pentru prezentarea modului de utilizare a noilor resurse în activitatea de cercetare aferentă lucrărilor de finalizare a studiilor universitare, prin abordări centrate pe utilizarea TIC, s-au organizat 5 workshop-uri la care au participat 180 studenți. A8. Ca urmare a informațiilor primite, studenții au propus 58 de tematici experimentale, realizabile în bazele de practică modernizate. A9. Cele 58 de tematici au intrat în competiție și au fost evaluate. Au fost premiate cele mai inovative 5 dintre acestea. A10. Promovarea proiectului: (A.10.1.) Promovarea proiectului s-a realizat în două etape: o reuniune cu membrii proiectului (echipa de management, echipa de implementare), cadre didactice, și o conferință online, pe platforma Microsoft Teams, cu o audiență de 133 persoane, cadre didactice și studenți din UBc, reprezentanți din mass-media. Participanții au fost informați despre activitățile proiectului și impactul acestuia asupra formării studenților. Pentru promovare s-a publicat un anunț pe site-ul universității și pe rețelele de socializare (pagina de facebook a UBc). În urma desfășurării evenimentului s-a publicat un articol în presa locală și pe platforma edumanager. (A10.2.) În data de 15.10.2021, ora 17, pe platforma Microsoft Teams a avut loc Conferința de închidere a proiectul, la care au participat un număr de 132 invitați (studenți, cadre didactice, reprezentanți mas-media). A11. Managementul proiectului s-a realizat pe toată perioada de implementare prin întâlniri de lucru periodice ale echipei de management cu experții desemnați, activități desfășurate cu asistență directă sau online.
Indicatori asumați și realizați/activități asociate: O1. (A1., A2., A3.) 5 baze de practică modernizate și dotate cu echipament și tehnologie digitală, activități ce au necesitat întocmirea unui caiet de sarcini. O2.(A4.) 5 pachete de materiale didactice realizate în format digital. (A5.) 150 pachete de materiale didactice în format digital distribuite pe suport electronic la 150 studenți. (A6.) 5 seminarii pentru prezentarea bazelor modernizate și noile resurse, la care au participat 352 studenți. (A7.) 5 workshop-uri cu 180 studenți pentru prezentarea modului de utilizare a noilor resurse. (A8.) 58 de tematici experimentale realizabile în bazele de practică modernizate, propuse de studenți. (A9.) 58 de tematici evaluate și 5 premiate. (A10.1.) Conferință de promovare a proiectului cu 133 participanți. 1 anunț pe site-ul universității, 1pagină Facebook, (A10.2.) Conferința de închidere a proiectul cu un număr de 132 invitați (A10.) 1 articol în presa locală și pe edumanager (pentru lansare/promovare); 1 articol în presa locală, 1 pe pagina universității și 1 pe platforma edumanager (pentru diseminarea rezultatelor); 1 pagină web a proiectului http://dig-ubc.ub.ro/ ; 1pagină Facebook: PROIECTUL FDI „DIG-UBC”
Indicator de rezultat:
Modernizarea și digitalizarea infrastructurii pentru susținerea activităților didactice în bazele de practică în scopul formării profesionale și dezvoltării competențelor specifice ale studenților Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău.
Acțiuni preconizate în 2022 cu finanțare din venituri proprii: organizarea în cadrul conferințelor științifice studențești a unei sesiuni la care studiile propuse să fie realizabile în bazele de practică modernizate.
